İslam dünyasında bazı uygulamalar, kelime ya da kavram olarak Kuran'da yer almasa da, halk arasında dini öğretilerle bağlantılı sayılmaktadır. Ancak, bu uygulamaların büyük kısmı Kuran'da açıkça yasaklanmış veya belirtilmemiştir. İslam'ın temel kaynağı olan Kuran, bu konularda belirli bir tavır alırken, zamanla farklı mezhepler ve yorumlar ortaya çıkmıştır. Bu yazı, Kuran'da yer almayan bazı dini uygulamalar ve inançlar hakkında bilgi sunmaktadır.

Kuran'da Yer Almayan Uygulamalar Ve İnançlar

Sünnet Olmak ve Mezhepler

İslam'ın temel metni olan Kuran'da, sünnet olmak, mezheplerin varlığı ya da bunlarla ilgili herhangi bir doğrudan ifade yer almamaktadır. Özellikle, çeşitli mezheplerin ortaya çıkması ve bu mezheplere dair yasaklamalar Kuran'dan çok, hadisler ve sonraki dini yorumlardan kaynaklanmaktadır. Kuran'da dinin birliği ve beraberliği vurgulanmış, mezhepler arası ayrılık ise şiddetle kınanmıştır (Şura 13-14, Rum 32, Ali İmran 103-105, Enam 159, Tevbe 107).

Dua (4)-2

Bakan Fidan, BAE Devlet Başkanı Şeyh Al Nahyan'la görüştü Bakan Fidan, BAE Devlet Başkanı Şeyh Al Nahyan'la görüştü

Kuran'da Yer Almayan Haramlar

Bazı dinî yorumcular, Kuran'da belirtilmeyen birçok kavramı haram olarak tanımlamıştır. İpek, altın, bazı deniz canlıları, müzik, heykel, resim ve diğer yüzlerce uygulama, Kuran'a dayanmadan haram kabul edilmiştir. Bu tür uygulamalar, halk arasında "dini emirler" olarak kabul edilse de, Kuran'da bu şekilde bir açıklama yer almamaktadır.

Kuran'da Yer Almayan Uygulamalar Ve İnançlar 3

Ruhbanlık ve Şefaat

Ruhbanlık, evliyalık, şeyhlik gibi kavramlar Kuran'da açıkça yasaklanmamışken, halk arasında dini öğretilerle özdeşleşmiştir. Aynı şekilde, Allah'tan başkalarından şefaat dilemek ya da medet ummak gibi kavramlar da Kuran'da yer almaz. Kuran, yalnızca Allah'a güvenilmeli ve başkalarından medet ummaktan kaçınılmalıdır.

Dua (1)-3

Mezhepler ve Kuran'a Dayanaksız İnançlar

Kuran'da yer almayan ve halk arasında yaygınlaşan bir diğer inanç ise Mehdi, Mesih ve Deccal’in geri gelmesi ile ilgilidir. Bu kavramlar, zamanla farklı mezheplerin görüşlerine ve inançlarına bağlı olarak evrilmiş, birçoğu Yahudilikten Hristiyanlığa, Hristiyanlıktan Şia'ya ve Şia'dan Sünniliğe geçmiştir. Ancak, Kuran’da bu tür kehanetler veya figürler açıkça yer almaz.

Kaynak: Haber Merkezi